Manon Ruijters: Uiteindelijk gaat het niet om goed leren, maar om goed werk leveren. 

3 reacties

  1. Een mooi pleidooi, welke ook speelt in het leren en werken in labs en werkplaatsen. Daar zitten we soms in een spanningsveld tussen leren in, met en over de praktijk en de opbrengsten die het de praktijk (cliĆ«nten/ patiĆ«nten / professionals/ wijk) oplevert. Dit laatste in de brede zin van het woord. Elkaar beter leren kennen (ook professionals onderling) is ook een waardevolle opbrengst voor – als stip op de horizon – verbetering van persoonsgerichte zorg!

  2. Interessant om te beluisteren. Ook de invulling van “leren” in relatie tot “werk” maakt dat beide woorden in dit geval verwijzen naar zowel actie als verwezenlijking. Beide hebben een transformativiteit in zichzelf waarbij elementen met elkaar tot ontplooiing komen op verschillende manieren. Ten aanzien van visie lijkt me het zinvol om niet alleen te kijken naar overeenkomsten tussen het collective en het individuele maar juist ook naar de verschillen. De verschillen in openheid zorgen juist voor dynamiek en motor van constructieve fricties. Dit laatste helpt in actie en verwezenlijking en lijkt te passen bij “goed werk” .

Laat een reactie achter aan joost.vanwijchen Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *